NASIHAT KAWAN-KAWAN

Blog..
mungkin aku sekarang tak bersemangat.tapi aku bersyukur kerana mempunyai kawan2 yang membantu aku disaat aku perlukan sokongan semangat.mereka memberikan galakan untuk aku teruskan perjuangan.aku harap aku tidak lagi memilih kawan yang salah.
Blog..
kadang2 aku memintak pendapat kawan2 pasal kehidupan aku..


"jangan terlalu bercinta dengan manusia seharusnya bercinta dengan ciptan kita"


aku paham maksudnya.sebelum jadi bergini aku lupa dan lalai padanya.bila aku susah baru aku mahu mengigatinye.aku seharusnya malu..ada juga aku bertanya..kenapa aku hidup sekarang tidak tenteram dan hati aku sentiasa resah..


"kadang2 kita diatas kadang2 kita dibawah,dl kita penah senang kenapa sekarang kita tak nak merasa kesusahan"


Blog..
tanpa kata2 dan nasihat kawan2 tidak lah aku bersemangat seperti sekarang..


"jodoh,rezeki hidup dan mati di tangan nya..kesenangan kita mungkin lambat tapi kita seharusnya menunggu dan jangan berputus asa.usaha sampai dapat.insallah kesenagan itu akan datang sendiri"


aku cukup terharu dengan ape yang aku dengar.walau pun aku besemangat tapi wajah aku sentiasa sedih..


"hidup kena sentiasa senyum.kerana senyum itu ubat untuk kesedihan.bila kita senyum masalah mungkin tidak datang.bila kita senyum semua kawan2 akan rapat dan kesedihan akan jauh dalam diri kita"


Blog..
walau sedih macam mana pun kita berkongsi lah dengan kawan2.mungkin nasihat dapat mengubati kesedihan.jangan pendam dan dengar nasihat dari kawan2.. : )

Tiada ulasan: