AKU NAK CERITA::010_PASEBOEK

Lebih daripada 800 juta ahli Facebook kini akan dapat menukar profil mereka untuk reka bentuk Timeline baru.
Rangkaian sosial terbesar di dunia mengumumkan Timeline pada bulan September, dan kini ia boleh didapati di seluruh dunia. Ciri-ciri ini menggantikan profil pengguna semasa dan dramatik overhauls bagaimana maklumat dikongsi pada perkhidmatan.
"Ia satu cara untuk memberitahu semua kisah-kisah penting daripada hidup anda pada satu halaman," Facebook pengasas bersama dan CEO Mark Zuckerberg berkata apabila beliau mengumumkan ciri baru di Persidangan F8 syarikat itu.
Timeline menunjukkan semua kemas kini seseorang telah ditambah ke Facebook sejak mereka menyertai tapak. Ia juga mengikuti keinginan rangkaian sosial untuk menyediakan pengguna dengan satu tempat untuk mempamerkan apa yang telah berlaku dalam kehidupan mereka selama bertahun-tahun.
Selain dari gambar menonjol di atas asas dan maklumat yang di bawahnya, Timeline mempunyai tahun penyenaraian sidebar kanan mengikut susunan kronologi yang boleh anda klik untuk melihat apa yang pengguna dikongsi di laman web, yang mereka membuat rakan-rakan, dan maklumat lain bagi mana-mana diberi tempoh. Timeline walaupun termasuk peta di mana orang ramai boleh input di mana mereka telah di seluruh dunia.
Facebook berkata pagi ini bahawa orang boleh pergi ke halaman maklumat Timeline dan menghidupkan ciri tersebut. Setelah berbuat demikian, mereka akan mempunyai tujuh hari untuk mengkaji semula tempoh masa mereka dan memutuskan sama ada gambar tertentu atau jawatan dinding yang dikongsi di laman web ini sejak bertahun-tahun perlu dikongsi atau disimpan tersembunyi dari pandangan.
Saya dimuatkan Timeline pagi ini dan dengan serta-merta dilanda dengan rasa nostalgia.Saya kembali kepada update dan kawan-kawan posts meletakkan pada tahun dinding saya terlebih dahulu. Dalam banyak kes, mereka perkara-perkara dan acara-acara yang saya telah lama dilupakan. Tetapi Facebook tidak mempunyai. Dan kini, rakan-rakan saya dan saya boleh mengenang kembali beberapa keadaan yang.

Selain daripada itu, saya gembira dengan keputusan untuk membiarkan saya menyesuaikan tentang segala-galanya dalam Timeline Facebook. Jika ada sesuatu yang saya tidak fikir perlu dikongsi bersama apa-apa lagi, saya hanya menjadikan ia swasta.Dan jika maklumat tertentu adalah perkongsian bernilai lagi, saya menjadikannya umum dilihat.
Tidak dapat tidak, beberapa orang akan mengadu tentang reka bentuk Timeline dan Facebook heaping perubahan besar pada asas pengguna. Tetapi daripada apa yang saya lihat setakat ini, ia kemas kini yang kukuh. Ia menawarkan ciri-ciri privasi, ia datang dengan reka bentuk yang bagus, dan ia menjadikan mendapat tahu orang (di dunia maya, sekurang-kurangnya) agak mudah.
Facebook berkata ia akan secara automatik menolak garis masa hidup tujuh hari selepas tanda-tanda seseorang untuk ciri-ciri baru. Walau bagaimanapun, jika penduduk berpuas hati dengan apa yang dikongsi selepas mengkaji, mereka boleh menolaknya hidup diri mereka di mana-mana titik dalam tempoh itu.

Tiada ulasan: